DK47 Zakopianka Rdzawka – Nowy Targ już otwarta
 


Link do materiału filmowego na naszym kanale Youtube: Zakopianka DK47 Rdzawka – Nowy Targ JUŻ OTWARTA

 

W piątek 30 sierpnia miało miejsce otwarcie Zakopianki DK47  nowego odcinka Rdzawka – Nowy Targ. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad dotrzymała swoich obietnic i oficjalnie udostępniła kierowcom nową, dwujezdniową drogę. Wyjątkowo byłem w tym rejonie i oczywiście korzystając z tej okazji udałem się na miejsce z dronem oraz kamerą. Zapraszam na świeżą relację z piątkowego przelotu na krótkim odcinku nowej Zakopianki od Rdzawki mniej więcej na wysokości Piątkowej Góry, miejsca w którym jeszcze dzień wcześniej kierowcy w stronę Zakopanego jechali stara drogą. Dziś prześledzimy jak ten przejazd wygląda obecnie. Przed miejscowością Klikuszowa przesiądziemy się do samochodu, dalsza relacja będzie już z przejazdu z perspektywy kierowcy nagrana kamerą na samochodzie.  Trasa ta została udostępniona na zasadzie przejezdności. Co oznacza, że wciąż jest to teren budowy a prace nadal trwają. Prędkość ograniczona do 70km/h.

Nowy odcinek to droga klasy GP, czyli główna ruchu przyspieszonego – kiedy droga zostanie w pełni ukończona maksymalna dozwolona prędkość na tym odcinku to będzie 100 km/h.  Powodem takiego stanu rzeczy jest górski teren oraz ostrzejsze niż na drogach ekspresowych zakręty i bardziej strome zjazdy i podjazdy. 

Wraz z otwarciem nowej drogi znika możliwości przejazdu przez starą zakopianką w dwóch miejscach – w okolicy budowanego węzła Klikuszowa i w Rdzawce. Wyjazd z Lasku i Klikuszowej do Rabki-Zdroju i Nowego Targu będzie możliwy przez węzeł Obidowa oraz przez drogę lokalną łączącą Klikuszową i Sieniawę.

Niestety pogoda nie dopisała i nie będzie nam dane podziwiać pięknej panoramy na Tatry z najbardziej malowniczej moim zdaniem obecnie trasy w Polsce. Wielka szkoda.

W chwili oddania nowej drogi nie będzie jeszcze gotowy węzeł Klikuszowa, który połączy obie zakopianki – starą i nową. Dotychczasowa DK47 biegnie ok. 2 m nad nowym rondem zbudowanym na węźle Klikuszowa. Żeby połączyć obie drogi, stara zakopianka musi zostać przebudowana.

Budowany odcinek to ponad 16 km drogi klasy GP poprowadzony w nowym śladzie. Na trasie powstało 27 obiektów, z czego 12 ma ponad 100 m długości. Najdłuższe estakady zlokalizowane są w Lasku (687 m) i przed węzłem Nowy Targ Zachód (527 m). W ramach inwestycji powstały cztery węzły – Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód i Nowy Targ Południe. Inwestycja jest realizowana ze środków budżetu państwa. Wartość kontraktu to prawie 995 mln zł.

Przypominam, że obecnie mamy do dyspozycji dwa pasy w obu kierunkach od węzła Kraków Południe do Nowego Targu w sumie ponad 80km przyjemnej jazdy. Na razie bez korków, te będą się generowały przed Zakopanem. Odcinek zakopianki między Rdzawką a Nowym Targiem pozwoli na ominięcie dwóch miejscowości – Klikuszowej i Nowego Targu – gdzie zazwyczaj tworzyły się korki. W przyszłości modernizację czeka dalszy odcinek Zakopianki od Nowego Targu do Zakopanego. Ruszyły już prace projektowe. Według krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad będzie to przebudowa istniejącego odcinka drogowego, czyli zmodernizowana zostanie obecna trasa, tak żeby poprawić bezpieczeństwo i poprawić przepustowość. Czyli mówiąc oględnie będzie to większa kosmetyka, wokół tego, co tam już mamy. Prace budowlane na tym odcinku są planowane na rok 2028.Koniec końców i tak wąskim gardłem zawsze będzie Zakopane a korki po prostu będą się przenosiły bliżej Zakopanego.

 

DK47 Zakopianka Rdzawka – Nowy Targ zdjęcia

DK47 Zakopianka Rdzawka - Nowy Targ już otwarta
DK47 Zakopianka Rdzawka – Nowy Targ już otwarta

DK47 Zakopianka Rdzawka - Nowy Targ

DK47 Zakopianka Rdzawka - Nowy Targ

 

Relacja z pełnego przelotu dronem nad budowanym odcinkiem. 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewiń do góry