Droga ekspresowa S7 Widoma – Kraków Nowa Huta

 


Link do materiału filmowego na naszym kanale YouTube: Trasa ekspresowa S7 Widoma – Kraków

Droga ekspresowa S7 Widoma - Kraków Nowa Huta,S7 widoma nowa huta,s7 kraków,autostrada s7

 

Obiecana relacja z drona z  budowy trasy ekspresowej S7. Lecimy od Widomej w kierunku Nowej Huty. Ostatnio taką relacje przygotowałem dla Was pod koniec maja 2023 roku. Tradycyjnie już do filmu dołączona jest interaktywna mapka z aktualną pozycją drona. 

Na początek sprawdźmy jakim postępem z prac na swoich stronach chwali się GDDKiA? Wiele szczegółów tam niestety niema. Jak możemy przeczytać prace projektowe zrealizowane w 95% i dalej zaawansowanie rzeczowe wg “przeroby i płatności” 52%. Mnie to osobiście niewiele mówi. Sprawdźmy to na filmie sami. 

Droga ekspresowa S7 Widoma – Kraków została zaprojektowana jako trasa o przekroju 2 na 2 (na terenie powiatu krakowskiego) oraz 2 na 3 w Krakowie. W obu kierunkach zaprojektowano pasy o szerokości 3,5 metra, pasy awaryjne dwu i pół metrowe a także pas rozdzielający na terenie powiatu o szerokości 12 metrów a w Krakowie 5 metrów.

Wykonawcą prac o wartości jeden i pół miliarda złotych jest konsorcjum firm Gulermak i Mosty Łódź. Umowa z poprzednim wykonawcą – włoską firmą została wypowiedziana przez GDDKiA w 2020 roku, ponieważ tempo prac nie pozwoliłoby na zakończenie ich w uzgodnionym terminie. W ramach inwestycji powstanie droga ekspresowa o długości 18 kilometrów z czterema dwupoziomowymi węzłami drogowymi: Łuczyce, Raciborowice, Mistrzejowice, Grębałów.

Przewidziana jest również budowa urządzeń ochrony środowiska w tym pasów zieleni izolacyjnej i ekranów akustycznych. Powstaną także przepusty i przejścia ekologiczne wraz z systemem  odprowadzającym wody opadowe. Zakres inwestycji nie obejmuje budowy węzła Widoma, który powstaje w ramach budowy S7 Widoma – Szczepanowice i węzła Kraków Nowa Huta.

Warto wspomnieć, że GDDKiA podpisała porozumienie z Gminą Miejską Kraków, które umożliwi dużą przebudowę ulicy Kocmyrzowskiej na odcinku 1 km od węzła Grębałów do ulicy Bukszpanowej. Przebudowa Kocmyrzowskiej ma zapewnić upłynnienie ruchu w obszarze węzła Grębałów. Niestety to czym się nie wspomina, to fakt kolejnej dużej wycinki drzew w Krakowie na tym odcinku Kocmyrzowskiej. Mieszkańcy są zrozpaczeni. Było wiele protestów, włącznie z interwencjami kandydata na przyszłego prezydenta Krakowa Pana Łukasza Gibały. Niedługo zrobię o tym osobny materiał filmowy, nagrania jakie mam już przygotowane niestety mogą okazać się za niedługo historyczne dla tej okolicy. Koszty przebudowy ul. Kocmyrzowskiej poniesie miasto Kraków. Szacunkowy koszt wynosi ponad 56 milionów zł aczkolwiek nie wiem czy to są aktualne dane.

Kompleksowo budowa całej drogi ekspresowej S7 od granicy województwa świętokrzyskiego z małopolskim do Krakowa o długości prawie 56 km została podzielona na odcinki: Moczydło – Miechów, Miechów – Szczepanowice, Szczepanowice – Widoma oraz Widoma – Kraków.

 

Poniżej na mapie galeria zdjęć zrobionych w trakcie tych przelotów, dokładnie w miejscu gdzie wisiał dron 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewiń do góry