Remont ulic Kościuszki i Zwierzynieckiej finał

 


Link do materiału filmowego na naszym kanale Youtube: Remont Kościuszki i Zwierzynieckiej finał

 

Zapraszam Was na relację i podsumowanie przebudowy ulic Kościuszki i Zwierzynieckiej. Dzisiejszy przelot dronem nagrałem w piątek, 20 grudnia, zaledwie dzień przed oficjalnym otwarciem, zakończeniem remontu i oddaniem ulicy Kościuszki do użytkowania. To długo wyczekiwany moment dla mieszkańców, którzy od września 2023 roku musieli się mierzyć z brakiem tramwajów w tej części miasta oraz wieloma innymi utrudnieniami.  Niełatwo mieli też przedsiębiorcy i właściciele sklepów działający przy tych ulicach – remont okazał się dla nich sporym wyzwaniem, pełnym trudnych sytuacji i problemów. Można powiedzieć, że przez te miesiące działo się tu małe piekło, które na szczęście powoli dobiega końca. Temat opóźnień i innych komplikacji poruszałem w poprzednich materiałach, więc dzisiaj skupmy się na efektach.

Rozpoczynamy nasz przelot przy pętli tramwajowej Salwator, a następnie lecimy wzdłuż ulicy Kościuszki, by później rzucić okiem na ulicę Zwierzyniecką, która została oddana do użytku już we wrześniu. Dzięki temu zobaczymy pełen obraz tej inwestycji.

W mojej opinii ul. Kościuszki wypada wizualnie lepiej – pojawiły się tu nowe skwery z niską roślinnością, które zdecydowanie dodają uroku tej okolicy. Choć prace porządkowe wciąż trwają, to efekt już teraz robi pozytywne wrażenie. Słyszałem jednak różne opinie, m.in. krytykę dotyczącą wyglądu latarni czy doboru materiałów wykończeniowych. Co Wy o tym sądzicie? Dajcie znać w komentarzach. Co rzuca się w oczy, to zdecydowanie mniejsza ilość miejsc parkingowych dla samochodów. Przynajmniej ja mam takie wrażenie. Jeśli jesteście mieszkańcami tej okolicy, potwierdźcie proszę moje spostrzeżenia.

Planowo remont miał zakończyć się w sierpniu, ale realnie przeciągnął się aż do grudnia. W ramach prac wymieniono torowisko, odnowiono chodniki, zmodernizowano sieci podziemne, a także wyremontowano most nad Rudawą i pętlę tramwajową Salwator. Po wymianie torowiska tramwaje mają jeździć ciszej, co powinno poprawić komfort mieszkańców – przynajmniej w teorii. W praktyce słyszałem opinie, że betonowe płyty generują nieprzyjemne dźwięki, ale wygląda na to, że problem został rozwiązany dzięki elastycznym wypełnieniom w przerwach między płytami.

Prace realizował Zarząd Dróg Miasta Krakowa wspólnie z Wodociągami Krakowskimi oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej SA. Realizatorem prac jest firma ZUE SA, z którą została podpisana umowa na kwotę 94 mln zł.

Nowością są przystanki tramwajowe z wiatami oraz dodatkowy zespół przystankowy „Białe Wzgórze” – na ul. Księcia Józefa w rejonie skrzyżowania z ulicą Białe Wzgórze. Przystanki będą posiadały status „Na żądanie”.

 

 

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Przewiń do góry